Netizen Indonesia ‘Bod0h’ Bela Svspek Bunvh Kerana Kacak

Pengguna media sosial atau netizen Indonesia digelar b0doh apabila memuat naik komen membela suspek kes pembunvhan gara-gara wajahnya yang tampan, lapor Suara.com, hari ini.

Wajah suspek bernama Cameron Herrin dari Florida, Amerika Syarikat menjadi tular di laman TikTok apabila sesi perbicaraan berkenaan kes kemalangan jalan raya pada 2018 itu dimuat naik semula.

Kredit foto: WFTS

Ketampanan wajah Herrin dan kecantikan warna mata kelabu milik lelaki itu menjadi perbualan netizen Indonesia yang meningg4lkan komen tidak rela dia dihukvm bunnh.

“Saya rela menemani dia di penjara.Nasib baik Herrin tidak dijatvhkan hukvman gantvng, sayang kalau wajah setampan ini m4ti,” tulis seorang pengguna media sosial.

“Sudah cukup berat hukuman penjara 24 tahun, terlalu tampan untuk ke ta.li gantvng,” komen seorang lagi.

Kredit foto: abcactionnews.com

Komen-komen tersebut menjadi tular di media sosial Indonesia dan menimbulkan kemar4han penduduk tempatan.

“Apa mahu jadi netizen Indonesia ini? Kalau muka tampan, mak4nya per4ngai seperti sy4itan juga perlu diselam4tkan?” tulis warganet berkenaan komen pembelaan tersebut.

“Nyaw4 m4ngsa yang m4ut tidak boleh diganti dengan ketampanan si pelaku, ingat ya para netizen semua,” ujar seorang lagi. 

Kredit foto: Yahoo News

Pada Mei 2018, Herrin disabit kesal4han atas kem4tian Jessica Reisinger-Raubenolt dan anak perempuannya, Lillia yang berusia satu tahun ketika memandu kereta dengan kelajuan 100 kilometer sejam. 

Sumber: Kosmo!

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://bm.cari.com.my/

 

Be the first to comment on "Netizen Indonesia ‘Bod0h’ Bela Svspek Bunvh Kerana Kacak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*