Akhirnya lbu Tmpil Cerita Hal Sbenar Slps Anak Kena Tlbai Dngan Clkgu Sampai Pcah Pembarls.

ALOR SETAR – Seorang ibu membuat lporan poIis mend.akwa anak lelakinya yang merupakan murid tahun tiga sebuah sekolah di Kuala Kedah di sini mengalami kecede.raan akibat dip.ukul guru.

Ketua PoIis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Ahmad Shukri Mat Akhir memberitahu, wanita berusia 32 tahun itu membuat l.aporan berhubung keja.dian pada jam 4.36 petang ini.

“Peng4du mend.akwa dia menyedari kec3deraan dialami anaknya yang berusia sembilan tahun ketika mahu menjemputnya pulang dari sekolah kira-kira jam 1 tengah hari tadi.

“Keceder.aan melibatkan bahagian l.engan sebelah kiri, jari kiri dan muka sebelah kiri anaknya,” katanya di sini hari ini.

Menurutnya, m.angsa kemudian mend4kwa seorang guru mem.ukulnya menggunakan pembaris kerana tldak menyiapkan kerja sekolah.

Gambar seorang murid lelaki yang mengalami k.esan berb.irat di tangan kiri, tuIar di media sosi4l hari ini dan ibu mngsa mend4kwa, anaknya telah dip.ukul oleh guru sekolah dipercayai berlaku di Alor Setar, Kedah.

Gambar-gambar yang dimu.at naik di Facebook sejak jam 2.06 petang tadi telah dikongsi lebih dari 1,300 perk.ongsian yang rata-rata memberi r.eaksi tkjut dengan k.esan yang dialami oleh kanak-kanak terbabit.

Menurut ibu kanak-kanak itu berkata, anaknya telah dit.ibai oleh guru hanya kerana g.agal menyelesaikan tugasan yang diberi.

“Allahu, berge.tar tangan dan bdan, jtuh alr mata. Cikgu t.ibai Danish hanya sebab tak siap kerja sekolah yang baru diberi,” tulisnya.

“Pr.oses si.asatan masih dijalankan mengikut S.eksyen 323 Ka.nun Kes3ksaan,” tambahnya.

Ibu Kongsi Cerita Sebenar.

Mama perati ja Danish makan sahur. Ayaq mata mama laju keluaq leIeh pipi. Mama biaq Danish t.ahan s.akit yang lama sorang2 dari pukui 11.30pagi kej.adian sampai pukui 1.30 petang waktu mama p bik hampa kat sekolah.

Mama rasa terk.ilan sebab fikir ya allah dik hang t.ahan skit sungguh kena ti.bai t.eruk sampai pembaris besar tu h.ancur Dan lengan hang berb.irat2 sampai bengk4k Iebam, serp.ihan pembaris tu kena kt dahi dan muka, yang L.UKA di jari berd.arah sebab hang tepis cikgu hang ti.bai bertalu2 mcm tu sekali hang tak teri.ak.

Walaupun sikit.malahan hang t.akut nak bg tau mama. Hang t.akut mama m.arah hang lagi. sepatah pun hang tak kata kena tibai. Mama blh tau pun sebab lepas hampa masuk dalam keta masa mama Bik h.ampa kt sekolah.

Mama Tanya soalan. Sekolah mcm na harine OK ka mama kalih tgk Danish duduk kerusi belakang dengan muka berc.alar tu yang buat mama Tanya awat muka hang adik g.aduh ka main apa sampai tera t hang diam adik hang tak b.erani ceta apa pun. Hang tak habaq pun cikgu t.ibai.

Abg ammar yang buka mlut habaq kata cikgu t.ibai dia tadi sebab tak siap kerja sekolah. Mama buka baju sekolah hang tgk di lengan tangan ya allah b.engkak berb.irat2 Mama Tanya hang adik buat Sa.lah apa ne sampai cikgu hang buat hang tera2 ne. Hang bg tau kata tak buat kerja sekolah bg siap.

Mama terus ttup enjin kereta. Mama kata Jom kita p jumpa tuan pengetua. Apa ne teruk Sgt ne ti.bai masa tu mama dah lem.bik tngan kaki k.etar.

Pak guard sekolah Tanya nak p mana .Mama jawab nak p jumpa tuan pengetua sebab anak saya cikgu tib.ai teruk ne. Mama tunjuk kesan ti.bai pada pak cik guard 2 orang depa kata tudia ne bkan dah ti.bai ne dia bubuh h.awing lepas ge.ram sungguh.

Hang mula kuaq ayaq mata bila mama yang mula dulu kuaq ayaq mata bila mama, hang Dan abg ammar jumpa TUAN PENGETUA SEKOLAH,CIKGU D.ISPLIN, & CIKGU KAUNSELlNG BG TAU K.ES HANG NE. Mama me.leleh ayaq mata tangan bdan lmbik habis sebab gamak cikgu hang sampai tera tu T.IBAI ter.uk hang sebab kesaIahan kecil yang hang buat hanya TAK SIAPKAN LG 2 SOALAN DARI 4 SOALAN yang cikgu bahasa English bagi Dan Hang bangun dari kerusi tempat duduk dalam kelas nak p Tanya Dan tgk kawan hang yang lain jawab lg 2 soalan akhir yang hang tk tau nk buat jawab.

Cikgu hang terus H.UKUM HANG MCM NE SEKALl. AKU sebagai mak tak S.alah cikgu nak didik ti.bai r0tan anak aku.sebab aku pun r0tan anak bila anak buat S.alah. Aku bkan manjakan anak2. Sebab ne Danish ada rasa t.akut nak bg tau aku dia kena ti.bai. Dia hanya bg tau abg ammar saja. Tapi aku tgk kesan ben.gkak leb.am tu ya allah aku lmbik tangan Dan bdan ktar sampai mcm ne sekali.

Eda minta maaf Disebabkan perkara ne nitezen jadi k.ecam menge.cam antara satu sama lain. Yang BERH.ATI IBU Depa memahami apa yang eda rasa.sebab ada yang pernah lalui. Cikgu2 TAK BERS.ALAH Kalu nk ro.tan t.ibai sebab nak bg h.ukuman mendidik.tapi ne ta.hap dah melam.pau dah t.eruk. Eda sendri tak blh terima AkaI fikiran. SaIah anak aku ne sampai tahap mana yang cikgu blh he.ntam dia tera ne.

Eda minta nitezen HENTl K.ECAM CIKGU2 LAIN. Disebabkan kelakuan tak berm.oral SORANG CIKGU NAMA CIKGU2 LAIN HABIS TERC.ALAR.

EDA MINTA MAAF SEKALI LAGI. K.ES NE PIHAK P0LlS DAH AMBIL TI.NDAKAN DAN S.IASATAN. BAGI U.NDANG2 TENTUKAN. BUKAN KITA NAK H.UKUM ORANG. Kita ada u.ndang2.

Eda minta maaf tak jawab pertanyaan nitezen sebab eda tak Mau k.eruhkan lagi keadaan. Eda cerita disini sebab nak jawab segala apa yang nitezen ke.cam eda Dan anak.kami bukan minta si.mpati. Kami tak d.uga Allah nak uji Macam ne bulan puasa.

Sumber : Kosmo/FBPuanEda, omm

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : Dbongkar

 

Be the first to comment on "Akhirnya lbu Tmpil Cerita Hal Sbenar Slps Anak Kena Tlbai Dngan Clkgu Sampai Pcah Pembarls."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*